Sesja wizerunkowa pomaga stworzyć markę osobistą, zwiększa Twoją rozpoznawalność i daje realne przełożenie na wyniki finansowe prowadzonego przez Ciebie biznesu lub kampanii. Dzięki stworzeniu i wykorzystaniu profesjonalnych fotografii wizerunkowych docierasz do klientów i budujesz ich świadomość na temat swojej osoby czy też produktów i usług, które są z Tobą powiązane.
Profesjonalne zdjęcia wizerunkowe
możemy podzielić na dwie kategorie:
- Zdjęcia do użytku prywatnego (np. do albumu, do ramki lub do umieszczenia na prywatnych social-mediach)
- Biznesowe, które wzmacniają wizerunek i pomagają budować markę osobistą. Na tej skupimy się w tym artykule.
Sesja biznesowa, wizerunkowa służy autopromocji i pozwala w sposób zaplanowany promować osobę lub zespół, który bierze w niej udział. Jest to świetna metoda pozytywnego wyróżnienia się w wielu branżach, skierowana głównie do osób związanych z prowadzeniem biznesu, osób pracujących (np. dla potrzeb CV) oraz np. artystów.

Sesja wizerunkowa – Po co?
Dlaczego warto wziąć udział w sesji wizerunkowej? Przede wszystkim dlatego, że to zwiększy Twoją rozpoznawalność jako profesjonalisty związanego z Twoją branżą. Dzięki temu Twoi odbiorcy, klienci oswajają się z Twoim wizerunkiem i kojarzą Cię z branżą czy produktem lub usługą.
Fotograficzna sesja wizerunkowa jest świetnym narzędziem dla infduencerów, artystów, muzyków, ludzi sztuki, biznesu i sportu. Dzięki dobrze zrobionej sesji wizerunkowej możesz wyprzedzić konkurencję, pokazać się w mediach i zbudować markę osobistą. Stanowi kluczowy element Twojej osobistej wizytówki.
Gdzie wykorzystać zdjęcia z sesji wizerunkowej?
Reklama i marketing: Zdjęcia wizerunkowe mogą być użyte do promocji produktów, usług, miejsc, itp. Wizerunek osoby może przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i zwiększyć zainteresowanie.
Media społecznościowe: Wizerunki są bardzo ważne w mediach społecznościowych, ponieważ przyciągają uwagę i zwiększają angażowanie użytkowników. Zdjęcia wizerunkowe mogą być wykorzystane do publikowania postów, historii, itp.
Strony internetowe: Zdjęcia wizerunkowe mogą być wykorzystane na stronach internetowych, aby uatrakcyjnić ich wygląd i przyciągnąć uwagę użytkowników. Zdjęcia te mogą być użyte jako tło, w nagłówkach, w galeriach zdjęć itp.
Publikacje: Zdjęcia wizerunkowe mogą być wykorzystane w książkach, magazynach, gazetach, broszurach, itp. aby zilustrować treść lub przyciągnąć uwagę czytelników.
Portfolia: Zdjęcia wizerunkowe mogą być użyte w portfolio zawodowym, aby przedstawić pracę, umiejętności i osiągnięcia.
Projekty szkolne i naukowe: Zdjęcia wizerunkowe mogą być użyte w projektach szkolnych lub naukowych.
Prezentacje biznesowe: Zdjęcia wizerunkowe mogą być użyte w prezentacjach biznesowych, aby przyciągnąć uwagę odbiorców i wzmocnić przekaz.
Jak się ubrać na sesję wizerunkową?
Ubranie na potrzeby sesji wizerunkowej powinno być ściśle związane z tym, jakie skojarzenia i emocje chcecie wywołać w odbiorcach. Rodzaj ubrań oraz kolorystyka powinna być spójna z tym czym się zajmujesz i jak chcesz się zaprezentować. Dobrze, żeby ubrania były niekrępujące ruchów i pozwalały czuć się swobodnie. Dla sesji stricte biznesowej nie warto stosować pstrokatych dodatków, lepiej ubrać stonowane kolory i formalny strój. W przypadku artystów, muzyków i infduencerów ta zasada oczywiście nie musi obowiązywać.
Dobrze jest rozważyć skorzystanie usług stylisty przed wzięciem udziału w sesji wizerunkowe, lub zapoznać się z tym co możemy znaleźć w Internecie, np. na jednym z blogów modowych – szkoła stylu Agnieszki Świst-Kamińskiej lub na innym o podobnej tematyce.
Gdzie najlepiej wykonać sesję wizerunkową?
Istnieje wiele miejsc, w których można zrobić sesję wizerunkową osoby. Poniżej przedstawiam najczęściej wybierane opcje, które dają najlepsze rezultaty:
- Studio fotograficzne – to jedno z najpopularniejszych miejsc do robienia sesji zdjęciowych. W studio mamy dostęp do profesjonalnego sprzętu fotograficznego oraz oświetlenia, które jest skonfigurowane i dedykowane takim sytuacją. Ciężko jednak zrobić tutaj sesję podkreślającą związek osoby fotografowanej z miejscem pracy lub otoczeniem, z którym jest kojarzona. Więc raczej dedykujemy studio sesjom bardzo formalnym.
- Plener – jeśli wolisz naturalne światło i otoczenie, możesz zdecydować się na sesję wizerunkową na świeżym powietrzu. Plenerowe sesje to doskonała opcja, gdy chcesz uzyskać naturalne zdjęcia. Idealne rozwiązanie dla osób, które chcą być kojarzone z outdoorowymi rozwiązaniami, jak sport czy wydarzenia na świeżym powietrzu.
- Wnętrze – sesja wizerunkowa w wyjątkowym wnętrzu to dobry pomysł dla osób, które chcą uzyskać zdjęcia w stylu vintage lub loftowym. Przykłady takich miejsc to opuszczone fabryki, loftowe mieszkania czy kawiarnie. Na pewno będzie to świetne rozwiązanie dla osób z branży nieruchomości lub jako neutralne miejsce dla osób z innych dziedzin biznesu.
- Domowa sesja zdjęciowa – jeśli nie chcesz wychodzić z domu, możesz zdecydować się na sesję wizerunkową w domu. Tutaj ważne jest, aby wybrać odpowiednie miejsce w domu, które będzie dobrze oświetlone i z ciekawą aranżacją. Takie rozwiązanie sprawdzi się głównie dla influencerów, blogerów i wszystkich osób, które chcą być kojarzone z ogniskiem domowym. Taka sesja ma bardzo przytulny charakter, powoduje w odbiorcy wyzwolenie „ciepłych” emocji.
- Lokalizacje specjalne – w zależności od charakteru sesji wizerunkowej można zdecydować się na nietypowe miejsca, takie jak np. teatry, muzea czy parki rozrywki lub miejsce wykonywanej pracy (siłownia, klub muzyczny itp.)
Ostatecznie, wybór miejsca do sesji wizerunkowej zależy od Twoich preferencji, stylu i oczekiwań. Ważne, aby wybrać miejsce, które będzie w pełni odpowiadało na Twoje potrzeby i umożliwiło uzyskanie najlepszych efektów.
Sesja wizerunkowa w Łodzi, Łódzkie
Jeżeli interesuje Cię sesja zdjęciowa z wizerunkiem Twoim lub Twojej firmy i zespołu, zapraszamy do kontaktu. Z przyjemnością zapoznamy się z Twoją działalnością i zaproponujemy najlepsze rozwiązanie dostosowane do ciebie.
Cena sesji wizerunkowej
Cena sesji wizerunkowej może być zróżnicowana. Wpływa na cenę ma bardzo wiele warunków, takich jak miejsce przeprowadzenia sesji, ilość osób biorących udział czy charakter zdjęć. Zupełnie inaczej będzie wyglądało fotografowanie zespołu osób w dużej firmie i sesja wizerunkowa dla pianisty czy trenera personalnego. Niekiedy może to być krótka, dwugodzinna sesja z jednym fotografem, a w innym przypadku nawet kilka dni pracy w zespole, z dodatkowym sprzętem. W celu poznania dokładnych kosztów zapraszamy do kontaktu z nami.